~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ရွင္လူတေယာက္ ေဖ့ဘြတ္႐ြာႀကီးထဲမွာ ႐ြာရိုး
ကိုးေပါက္ ေလ်ာက္လည္ေနခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီ။ေဖ့ဘြတ္႐ြာႀကီးကား ဂလိုဘယ္႐ြာႀကီးမ်ိဳးျဖစ္သျဖင့္
လူဦးေရကမ်ား ၊လူမ်ိဳးကလည္းစံုလွသျဖင့္ လူမႈကိစၥ
အဝဝကလည္းစံုလွ၏။ ၿပီးေတာ့ ထို႐ြာႀကီး၌ကား
Imformation Democracy ေခၚစံနစ္ႀကီး
ကလည္းအစြမ္းကုန္ ထြန္းကားလ်က္ရွိသျဖင့္ အျမင္
မၾကည္သူအခ်ိဳ႕ကထို႐ြာသူ႐ြာသားေတြကို မ်က္မုန္းက်ိဳး
ေလသည္။အခ်ိဳ႕ကဆိုလ်ွင္ `` ေဟ့ ေဖ့ဘြတ္ထဲက
ေကာင္ေတြ ၊ ဟိုတခ်ိန္ကမင္းတို႔ဘာလုပ္ေနၾကသလဲ´´
ဟု ေငါက္လိုေငါက္၊ အခ်ိဳ႕ကလည္း ``မင္းတို႔ ပုဆိုးၿခံဳ
ထဲက လက္သီးျပမေနၾကနဲ႔ ၊ငါတို႔က အင္းစိန္ဂါမကလာ
ခဲ့တာ ဘာမွတ္သလဲ ဆိုၿပီး ႀကိမ္းသူကႀကိမ္း။ ယုတ္စြ
အဆံုး ကိုယ့္တ႐ြာတည္းသား ဘေလာ့ဂါဆိုသူကပင္
အြန္လိုင္းပူးလစ္ ( on line police ) ထားမွျဖစ္ေတာ့
မယ္ ဟုအသံဟစ္ေလ၏။
သူတို႔ေျပာမယ္ဆိုလည္း ေျပာစရာတခု
ေတာ့ရွိပါ၏။ရွင္လူတို႔ေဖ့ဘြတ္႐ြာသားေတြကား ရွင္လူမွလြဲ၍ေပါ့ေလ 1988- 89-90 ဝန္းက်င္
ေနာက္ပိုင္းေမြးဖြားသူေတြကမ်ားသျဖင့္ ဟိုတုန္းကမင္း
တို႔ဘာလုပ္ေနၾကသလဲ ဆိုလ်ွင္ မာမီ့ဘိုက္ထဲမွာ
၁၀၉- ၁၁၀ ထိုင္စားေနၾကတယ္ေလဟုသာေျဖၾကမယ္
ထင္၏။ရွင္လူကေတာ့ သူတို႔နွင့္ အလိုက္သင့္ေပါင္းၿပီး
သူတို႔ဆီကေလ့လာသင္ယူစရာရွိသည္မ်ားကို ေခ်ာ့ေမာ့
လက္ဖက္ရည္တိုက္၊ ဘီယာတိုက္ၿပီးသင္ယူေလ့လာေန
ရ၏။ ဥပမာ သူငယ္ခ်င္းကို သယ္ရင္းဟုေရး၏။ပထမေတာ့ ဒီေကာင္ေတြ သဒါၵဖ်က္ေတြဟု ထင္၏။
ေနာက္ေတာ့ ရွင္လူကိုယ္တိုင္ အင္တာနက္ဝန္ေဆာင္ခ
တနာရီ သံုးေလးရာေပးေနရတာဆိုေတာ့ သူငယ္ခ်င္းကို
နွစ္ေခ်ာင္းငင္ ျဖဳတ္ ၊င ျဖဳတ္၊ခေခြး ယပင့္ ၂ခုေရးရမည့္ေနရာမွာ
ရ ေကာက္နဲ႔ အစားထိုးလိုက္ေတာ့ သယ္ရင္းျဖစ္ ၊အခ်ိန္ေတြပိုထြက္ၿပီး
ငွားသံုးရတာတြက္ေခ်ကုိက္လာသည္။ ေနာက္ၿပီး
ယင္းဂလိလို cul8r see you later၊ 14a
a41 one for all and all for one ၊ 2b or
not 2b to be or not to be ၊ 4 ever
forever ၊ b4 before ၊ ilu l love you ။
အမွန္အတိုင္း ဝန္ခံရလ်ွင္ေတာ့ ရွင္လူတို႔လိုလက္က်န္
အခ်ိန္ ဘတ္ဂ်က္နည္းေနသူေတြကို ေငြကုန္လည္း
သက္သာ ၊ အခ်ိန္ပိုလည္းထြက္လာေအာင္အက်ိဳးျပဳ
ေပးေနေသာ ေဖ့ဘြတ္႐ြာသားကေလးမ်ားကို ရွင္လူ
ကေတာ့ ေက်းဇူးတင္လ်က္ရွိ၏။
သူတို႔က ေဖ့ဘြတ္ wall ( နံရံ ) ေတြေပၚမွာ
ေတြ႕ကရာေရးတာလည္း အျပစ္မဆိုသာ။ ရွင္လူတို႔
ငယ္စဥ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအုတ္တံတိုင္း နံရံေတြမွာ၊
ေက်ာင္းအိမ္သာ နံရံေတြမွာ နွပ္ခ်ီးထူမကို ေဘာႀကီး
ခ်စ္သည္။ ေဟ့ေကာင္ဗလႀကီး ၊ ႀကီးၿပီးအခ်ိန္မစီးတဲ့
ေကာင္၊အားနည္းတဲ့သူေတြကို အနိုင္မက်င့္နဲ႔ ေခြးမဒါး
နွာဘူးႀကီး စသျဖင့္ မီးေသြးခဲ ေျမျဖဴ ရရာနဲ႔ျခစ္ခဲ့ၾက
သည္။ ခု သူတို႔က အင္တာနက္ေပၚမွာ ျခစ္တာဆိုေတာ့
ေရွးတုန္းကလိုအုတ္တံတိုင္းနံရံေတြေပၚမွာ သိတ္ၿပီး
မညစ္ပတ္ေတာ့။
ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးရွင္လူတို႔ ျမန္မာစာေပ
အတိတ္သမိုင္းတခုကို ရွင္လူဆက္စပ္ေတြးမိတာရွိသည္။
နိုင္ငံေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ ။ မင္းတုန္းမင္းလက္
ထက္ၿမိဳ႕မႏၲေလးရတနာပံုေနျပည္ေတာ္မွာ ဗန္းေမာ္
ဆရာေတာ္ဆုိလ်ွင္ ဘဝရွင္မင္းၾတားႀကီးကို အအိပ္ပ်က္ အစားပ်က္ ေဒါသထြက္ေလာက္ေအာင္ comment
ေတြေရးေလ့ရွိ၏။မင္းၾတားႀကီးခင္မ်ာ သည္းမခံနိုင္
သည့္အဆံုး ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကို ဗန္းေမာ္သု႔ိျပန္ပို႔ရန္
အမိန္႔ထုတ္ရသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေလသည္။
ရွင္လူကား Jumper ၿပီၿပီ စိတ္သြားကိုယ္ပါ
သမို႔ ဆရာေတာ့္ကုိတမ္းတၿပီး ခုန္လုိက္ မိရကား ဝုန္း
ခနဲ စစ္ကိုင္းေျမာက္ မင္းကြန္းဘက္ျခမ္းတရုတ္စံကားပင္
ရင္းေျမေျပာင္ေျပာင္ေပၚတြင္ ကားယားႀကီးက်ေလ
သည္။ေက်ာင္းသခၤန္းေရွ႕တံျမက္လွည္းေနေသာဆရာ
ေတာ္က ရွင္လူ႔ကိုေစာင္းငဲ့ၾကည့္ရင္း
`` ဟဲ့ ဘယ္သူမ်ားတုန္း´´
``တပည့္ေတာ္ ရွင္လူပါဘုရာ႕၊ လူရွင္မီဒီယာကပါ´´
`` ကိစၥက...´´
`` ဆရာေတာ္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးဖို႔ လာခဲ့တာပါ၊
သနားသျဖင့္ဗ်ဴးခြင့္ေပးေတာ္မူပါ ´´
``နိ ု႔ ေနပါဦး ဒကာက ငါ့ေရာသိလို႕လား´´
`` သိပါ့ဘုရား ၊ ပဏၰိတဝံသ သိရိပဝရ မဟာဓမၼ ရာဇာဓိဂုရု တံဆပ္နာမံအပူေဇာ္ခံရေသာဗန္းေမာ္ဆရာ
ေတာ္ဘုရားႀကီးပါဘုရာ႕´´
``အင္း ဒကာရွင္လူကစာေတာ့ဖတ္ထားပံုပဲ၊ ငါက ေတာ္ၾကာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္နဲ႔မွားမွာစိုးလို႔ပါ´´
``ဆရာဗန္ေမာ္တင္ေအာင္ကိုလည္းတပည့္
ေတာ္သိပါတယ္ဘုရာ႕´´
`` ေအး ေအး ဟိုတေလာတုန္းက ဂ်ာနယ္လစ္
ကေလးေတြ ဒဂုန္တာရာကိုဗိုလ္တာရာနဲ႔မွားၿပီးအမဲလိုက္
ဝတၳဳေတြမေရးေတာ့ ဘူးလားဆိုၿပီးဗ်ဴးတဲ့အေၾကာင္း
ဖတ္မိလို႔ရီရေသးတယ္ ဟားဟား´´
ရွင္လူက အသံဖမ္းစက္ကို ရယ္ဒီလုပ္
လိုက္ၿပီး
``အရွင္ဘုရားကို ဘဝရွင္မင္းၾတားႀကီးက ဗန္းေမာ္ျပန္ပို႔တဲ့ကိစၥ အက်ဥ္းေလး အရင္ သိခ်င္ပါတယ္
ဘုရာ႕´´
``အင္း ဒီကိစၥက ဒီလို ဒကာရွင္ရဲ႕ ၊ငါက
ဘာသာ သာသနာအေရး၊တိုင္းနိုင္ငံအေရးေတြနဲ႔
ပတ္သက္ရင္ ေျခဥ ၂၀၀၈ ခုနွစ္ ၊အခန္း (၈) နိုင္ငံသား၊
နိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးနွင့္တာဝန္မ်ား
၃၅၄ ( က )မိမိ၏ယံုၾကည္ခ်က္၊ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ား
ကို လြတ္လပ္စြာထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္၊ေရးသားျဖန္႔ေဝခြင့္
အတိုင္း ...
``အရွင္ဘုရား အဲဒါေတြက တပည့္ေတာ္တို႔
ေခတ္မွေပၚတဲ့ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ..ေဒ....´´
``တယ္ ေလ ဒကာရွင္ ... နင္ျမင္သလိုငါ
လည္းျမင္သကြယ့္၊ နင္ေတာင္ငါတို႔အတိတ္ကို လာျမင္
နိုင္ေသးရင္ ငါကနင္တို႔ေခတ္ကို ဘာလို႔မျမင္နိုင္ရမွာ
တုန္းဟ ´´
``ေသသင့္ပါတယ္ဘုရား´´
``နင္လား ငါလား´´
``တပည့္ေတာ္ကိုေျပာတာပါဘုရား´´
``စကားကို အကြက္ေစ့ေအာင္ေျပာကြယ့္၊
စကားဆိုတာအကြက္မေစ့ရင္ျပႆနာ ျဖစ္တတ္တယ္´´
``တပည့္ေတာ္ ငမိုက္သားရွင္လူ မွတ္သား
ထားပါမယ္ဘုရား´´
``ဟားဟား ဒီလိုမွေပါ့ ဒကာရွင္ရဲ႕´´
``ဒီလိုကြယ့္ တခါတုန္းက ေ႐ႊနန္းေတာ္ေရွ႕
မွာ စာခ်ိဳးတခုေရးၿပီး ငါပစ္ခ်ထားခဲ့ဖူးတယ္....၊ အဲဒီစာ
က * ပုခန္းမွာေလ၊ ေလာင္းရွည္မွာ ဓား၊ ခန္းပတ္မွာနား၊
ေရနံတတိုင္ခ်င္းရယ္နွင့္ လင္းပါ့မလား * ဆိုၿပီး ´´
``အဓိပၸာယ္က ပခန္းမွာေလဆိုတာက ပခန္းၿမိဳ႕စားဝန္ရွင္ေတာ္မင္းႀကီးက ေလနာေရာဂါသည္ကြယ့္၊ ေလာင္းရွည္မွာဓားဆိုတာက ေလာင္းရွည္
ၿမိဳ႕စားဝန္ရွင္ေတာ္မင္းႀကီးက ၁၂၂၈ ခုနွစ္ျမင္ကြန္းမင္း
အေရးေတာ္မွာဓားလက္နက္ဒဏ္ရာေၾကာင့္ မသန္မာ
ဘူး၊ ခန္းပတ္မွာနားဆိုတာက ခန္းပတ္ၿမိဳ႕စားဝန္ရွင္
ေတာ္မင္းႀကီးမွာ နားေလးေနတဲ့အတြက္ေ႐ႊလႊတ္ေတာ္
ႀကီးထဲမွာ ဘယ္လိုဆံုးျဖတ္ေဆာင္႐ြက္နိုင္မွာလဲ၊ ေရနံ
တတိုင္ခ်င္းရယ္ႏွင့္လင္းပါ့မလား ဆိုတာကဝန္ရွင္ေတာ္
မင္းႀကီးေလးပါးအနက္ေရနံေခ်ာင္းမင္းႀကီးတပါးသာ
သန္မာသူျဖစ္တဲ့အတြက္ နိုင္ငံေတာ္တည္းဟူေသာ
တိုက္ခန္းႀကီးမွာေရနံေခ်ာင္းမင္းဆိုတဲ့ မီးတိုင္တတိုင္နဲ႔
မလင္းနိုင္လို႔ဆိုတာေပါ့ကြယ္၊ ဒါ နိုင္ငံ့အေရးမဟုတ္လား၊
ဆိုေရးရွိကဆိုအပ္လွေပါ့၊ ဒီလိုနဲ႔ ဘာသာသာသနာအ
ေရး၊နိုင္ငံအေရးေတြမွာ အျမင္မေတာ္တိုင္း ပစ္စာကဗ်ာ
ေတြေရးေလ့ရွိေတာ့ ဘဝရွင္မင္းၾတားႀကီးက ေဉယ်ဓမၼာ
ဘိဝံသသိရီပဝရာလကၤာရဓမၼေသနာပတိမဟာဓမၼရာဇာဓိရာဇဂုရုတံဆိပ္နာမံ ေတာ္ရွိေသာသံဃရာဇာသာသနာ
ပိုင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးထံလူလႊတ္ေလွ်ာက္ထားၿပီးငါ့
ကိုတိုင္သေပါ့ကြယ္၊ဒီေတာ့ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္
ဘုရားႀကီးကငါ့ကုိပင့္ေခၚၿပီး စစ္ေမးတယ္ဆိုပါေတာ့၊ ငါ
ကလည္း ပဏၰိမေရး မွန္၏ လို႔သာ ေလ်ွာက္ထားေျဖ
ၾကားခဲ့ေလေတာ့၊ သင္စီကုန္းေသာစာမဟုတ္ေလာေမး
လည္း ပဏၰိမေရးမွန္၏ လို႔သံုးႀကိမ္သံုးခါျပန္လည္
ေလ်ွာက္ထားၿပီးငါ့ေက်ာင္းငါျပန္ခဲ့တယ္၊ ဒီလိုနဲ႔ပဥၥမသဂၤါ
ယနာတင္ဘဝရွင္မင္းၾတားႀကီးက ငါ့ကိုနန္းေတာ္ပင့္ၿပီး
မူးမတ္အစံုအလင္ေရွ႕မွာေလ်ွာက္ထားတာက၊ ယခု
ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္ကို မေထမဲ့ျမင္ျပဳ
ေသာအားျဖင့္စာမ်ားကုိေရးသားပစ္ထားျခင္းမွာမသင့္
ေလ်ွာ္ပါ၊ဆရာေတာ္ကဲ့သို႔ခ်ည္းျပဳလုပ္ၾကမည္ဆိုလ်ွင္
တပည့္ေတာ္ ၏အသေရပ်က္စီးျခင္း၊တိုင္းသူျပည္သား
တို႔၏အရိုအေသနည္းျခင္းျဖစ္ရာသည္။ ၂၀၀၈ ခုနွစ္
ဖြဲ႕စည္းပံု ေျခဥ အရ၊ အခန္း ( ၈ )နိုင္ငံသား၊နိုင္ငံသား
မ်ား၏မူလအခြင့္အေရးနွင္တာဝန္မ်ား ၃၅၄။ မွာနိုင္ငံသားတိုင္းသည္နိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳေရး၊တရားဥပေဒ
စိုးမိုးေရး၊ရပ္႐ြာေအးခ်မ္းသာယာေရး သု႔ိမဟုတ္ျပည္သူ
တို႔၏ကိုယ္က်င့္တရားအက်ိဳးငွာျပဌာန္းထားသည့္
ဥပေဒမ်ားနွင့္မဆန္႔က်င္လ်ွင္ကိစၥမရွိပါဘုရား၊ ခုေတာ့
ဆရာေတာ္ကိုတပည့္ေတာ္အထူးမေလ်ွာက္ထားလို၊
ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕သို႔သာႂကြေတာ္မူပါေတာ့လို႔ငါ့ကိုေလ်ွာက္ထားၿပီးသူ႔အေဆာင္ေတာ္ထဲကိုစိ္္တ္မ်က္ၿပီး ဝင္သြားခဲ့တာပဲ
ဒကာရွင္´´
``ဒီေန႔ေတာ့ ဒီေလာက္သိ ရတာေက်နပ္ပါၿပီ
ဘုရာ႕ ေနာက္မ်ားမွ အလ်ွဥ္းသင့္ခဲ့ရင္တပည့္ေတာ္ကို
ထပ္မံေမးျမန္းေလ်ွာက္ထားဗ်ဴးခြင့္ေပးသနားေတာ္မူပါ´´
``အိမ္း ေကာင္းၿပီ ဒကာရွင္ငါကလည္းနင့္ကို
ခုလိုေျပာၾကားခြင့္ရတဲ့အတြက္........´´
``အရွင္ဘုရား သက္ေတာ္လည္းႀကီးရင့္
လွပါၿပီ ၊ တီဗြီ အင္တာဗ်ဴးေတြအၾကည့္မ်ားရင္မ်က္စိထိ
ခိုက္နိုင္ပါ....ပါ....´´
``တယ္ေလ သူ႔က်ေတာ့ အေမးအျမန္း
ထူသေလာက္ ငါ့စကားက် ကပ်က္ ယပ်က္လုပ္ခ်င္
တဲ့ ဒကာရွင္ နဒီျပင္ဧရာေက်ာမွာ ေခြးေသလိုေပါေလာ
ေမ်ာၿပီး၊ ေသာင္မတင္ကမ္းမဆိုက္ ၊ အသင္ငမိုက္သား
ေနထိုင္ရာ ဥကၠလာဇနပုဒ္ကို ဂ်ိမ္း တုတ္တုတ္ ျမန္းေလ
ေရာ႕လဟယ္......´´
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ့္ ကန္ခ်က္ကား ဘာစီ
လိုနာအသင္းသားမက္ဆီ၏ ကန္ခ်က္ပမာရွင္လူ႔မွာ
အခံခက္ ၊ ေမ်ာပက္လက္ျပန္ခဲ့ရပါကလား သယ္ရင္း
တို႔.......။
ရွင္လူ
နွင္းဆီျဖဴဂ်ာနယ္
ေမလ ၁၉ ၊ ၂၀၁၅
story#observation#shinlhu
No comments:
Post a Comment