Saturday, January 12, 2019

ကဗ်ာ

ကဗ်ာဆရာ၊စာေရးဆရာ..ဆိုတာ
🐢🐍🦎🦂🦀🦑🕷🐜
ဒီေန႔ဆို ဇနီးသည္ မမ ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ၁၀ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ၿပီ။
၁၉၆၉ မွာခ်စ္သူေတြျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး 
၂၀၀၉ မွာကြယ္လြန္ေတာ့ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေပါ့ေနာ္။ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ဆိုးတူေကာင္းဘက္ သုခ ဒုကၡေတြကို အတူတူ လက္တြဲရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကၿပီး
မမတေယာက္႐ုတ္တရက္ လမ္းခြဲထြက္ခြာသြားေတာ့ ပိေယဟိဝိပၸေယာေဂါ ဒုေကၡာ ၊ ေကြကြင္းရျခင္းဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို ႐ွင္လူ လက္ေတြ႔က်က် နားလည္လာရတယ္။ အထူးသျဖင္​့က​ေတာ့ ၁၀ ႏွစ္တိုင္ေအာင္ကိုယ္​တ​ေယာက္​တည္​း ႐ွင္​သန္​​ေနခဲ့တဲ့
စံခ်ိန္​ကို လည္​းအံံၾသရဲ႕။ မမဆံုးခါစတုန္​းက​ေတာ့ အသက္​​ေတာင္​
ဘယ္​လို႐ွဴရမွန္​းမသိ​ေအာင္​ျဖစ္​ခဲ့တယ္​။
အထူးသျဖင္​့မနက္​ခင္​းလက္​ဖက္​ရည္​ဆိုင္​ထိုင္​တဲ့အခါနဲ႔ည​ေနအလုပ္​နားခ်ိန္​​ေရာက္​တိုင္​းတ​​ေယာက္​ထဲ
​ေယာင္​ခ်ာခ်ာ ။  မိတ္​​ေဆြသူငယ္​ခ်င္​း​ေတြအိမ္​သြားလည္​
​ေတာ့လည္​း သူတို႔မိသားစု သမီးသား​ေျမး
​ေတြနဲ႔ ​ေပ်ာ္​ ရႊင္​ဆူညံ​ေနတာျမင္​ၿပီး ကိုယ္​က
ငိုခ်င္​လာတယ္​။မနာလိုစိတ္​​ေတာ့မဟုတ္​ဘူး။ သိမ္​ငယ္​စိတ္​နဲ႔တူရဲ႕။​ေသြး​ေပါင္​က
တက္​လိုက္​ က်လိုက္​။ ​ေန႔စဥ္​​ေဆးခန္​းျပ
​ေနရ​ေတာ့ ​ေဒါက္​တာတင္​့​ေဆြ​ေဆးခန္​းမွာ 
​ေဆးစာအုပ္​ႏွစ္​အုပ္​တြဲသာခ်ဳပ္​လိုက္​ရတယ္​လူက
 ၁၁၃ ​ေပါင္​ပဲက်န္​​ေတာ့တယ္​။တခ်ိဳ႕
မိတ္​​ေဆြ​ေတြ​ေနာက္​မွ​ေျပာျပလို႔သိရတာ
``အဲဒီအခ်ိန္​ ႐ွင္​လူ႔ကို လမ္​းမွာ​ေတြ႔ရင္​
ႏႈတ္​မဆက္​ရဲဘူး´´တဲ့။႐ွင္​လူ႔မ်က္​ႏွာဟာ
တစံုတခုျဖစ္​​ေတာ့မယ္​့မ်က္​ႏွာမ်ိဳး။
ဒီလိုနဲ႔ဘုရားပုထိုး​ေတြ​ေလ်ွာက္​သြား​ေတာ့လည္​းမမအရိပ္​​ေတြက​ေျခာက္​လွန္​႔​ေန
တယ္။ႏွစ္​​ေပါင္​း ၄၀ တိုင္ေအာင္ တတြဲတြဲ။စာ​ေပနယ္​နဲ႔ႏိုင္​ငံ​​ေရးနယ္​က
မိတ္​​ေဆြ​ေတြက​ေရာ ၊အရပ္​ထဲကပါ ႐ွင္​လူနဲ႔
မမကို အတြဲနဲ႔ျမင္​ၾကတာ။ခုထိ ရပ္​​ေဝးကျပန္​လာတဲ့သိ​ေဟာင္​းကြၽမ္​း​
ေဟာင္​း​ေတြက``အမႀကီး​ေန​ေကာင္​းလား´´
​ေမးၾကတုန္​း။စိတ္​​ေတြက်​ေနရတဲ့အထဲ 
တီဘီ​ေဆးက​ေျခာက္​လ​ေသာက္​ရ​ေသးတယ္​။
ေမ့တတ္တာကလည္းလြန္ပါေရာ။ ကိုယ္အင္မတန္ရင္းႏွီးခဲ့သူေတြရဲ႕ နာမည္ေတာင္ စဥ္းစားမရေအာင္ျဖစ္လာတယ္။တခါတခါ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေဆးေသာက္ၿပီးပလားဆိုတာေတာင္ေမ့ေမ့ေနလို႔ အိမ္ခါးပန္းမွာေျမျဖဴနဲ႔(ဒီေန႔ ေဆးေသာက္ၿပီးၿပီ)လို႔ ေန႔စြဲနဲ႔တကြ ေရးမွတ္ရတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ​ေယာင္​ခ်ာခ်ာျဖစ္​ရင္​း မိမိကိုယ္မိမိ ဘယ္သူမွမျမင္တဲ့ ဝိဥာဥ္တခု လြင့္ေမ်ာေနသလို ခံစားခဲ့ရတယ္။ ထမင္းဆိုင္မွာ ထမင္းဝင္စားရင္း
တလုတ္ႏွစ္လုတ္သာစားဝင္ၿပီး ထျပန္ခဲ့ရတဲ့အႀကိမ္ေတြကလည္းမနည္းလွ။
တေန႔ အမွတ္မထင္ စာအုပ္တအုပ္ေကာက္လွန္ရင္း အၾကမ္းျခစ္ထားတဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္ သြားေတြ႔တယ္။ကိုယ္ေရးထားတာကိုယ္မမွတ္မိေတာ့
အသစ္အဆန္းလိုျဖစ္ေနတယ္။ဒါ မမဆံုးၿပီးမွ
ေရးျဖစ္တဲ့ကဗ်ာပဲ။"သမုဒယ၏ ဖန္႐ွင္မ်ား"
တဲ့။အင္း ဒီကဗ်ာေလး မဂၢဇင္းတခုခုပို႔ရရင္ေကာင္းမယ္ေတြးမိၿပီး ေခါင္းထဲ နႏၵာမိုးၾကယ္ကိုသတိရမိသြားတယ္။နနၵာမိုးၾကယ္က လာဘ္မိုး
ေစြ စာေပတိုက္မွာထိုင္တယ္။သူကိုယ္တိုင္လည္း
ကေလာင္နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔စာေတြေရးေနၿပီး
မဂၢဇင္းတခ်ိဳ႕လည္းတည္းျဖတ္ေနတယ္လို႔ၾကားတယ္။ ႐ွင္လူ႔ကဗ်ာက ဂမၻီရ လိုင္းေတာ့မဟုတ္။
ဒါေပမယ့္ အသံုးတဲ့ရင္ေတာ့ နႏၵာမိုးၾကယ္သင့္ေတာ္သလိုၾကည့္လုပ္လိမ့္မယ္ေတြးမိတယ္။
ဒါေပမယ့္ နႏၵာမိုးၾကယ္႐ွိရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲသြားဖို႔
႐ွင္လူ႔အတြက္မလြယ္လွ။က်န္းမာေရးအေျခအေနကဘတ္စ္ကားစီးရင္ ရင္တုန္မူးေဝျဖစ္ေနေတာ့
ဒီကဗ်ာကို လူၾကံဳပါးဖို႔ေတြးမိတယ္။ဒီအခ်ိန္မွာ
ကဗ်ာဆရာ ေဇာ္ယုေအာင္ဖြင့္ထားတဲ့"ခ်မ္းေျမ့ဇံု"လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ေကာင္တာထိုင္ေပးေနတဲ့ ေမာင္မိုးလိႈင္(သစၥာေျမ)ကိုသြားသတိရတယ္။
ေမာင္မိုးလိႈင္နဲ႔က တရင္းတႏွီးမတြဲခဲ့ဘူးေပမယ့္
႐ွင္လူတို႔ အသက္၃၀ ဝန္းက်င္ ေတာင္ဥကၠလာ
စာေပလုပ္သားအဖြဲ႔မွာ ပါဝင္လႈပ္႐ွားခဲ့တုန္းကတည္းက သိေဟာင္းကြၽမ္းေဟာင္းေတြဆိုေတာ့
တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အစိမ္းႀကီးေတာ့မဟုတ္။
ခုႏွစ္ပိုင္းေတြမွာလည္း ေဇာ္ယုေအာင္ဆိုင္မွာ
မၾကာခန ေတြ႔ျဖစ္ေနၾကတာ။ သူက တပတ္တခါ"ေလအန္ကုန္း"မွာ နႏၵာမိုးၾကယ္နဲ႔ဆံုေနက်ဆိုေတာ့ သူနဲ႔ေပးလိုက္ရင္ အဆင္ေျပဆံုးပဲေတြးမိၿပီး ႐ွင္လူတို႔ ၄ ရပ္ကြက္ ရံုးနားကပ္ရက္မွာဖြင့္ထားတဲ့"ခ်မ္းေျမ့ဇံု"လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကိုလာခဲ့တယ္။အဆင္သင့္ပါပဲ ၊သူ ေကာင္တာထိုင္ေနတာေတြ႔တာနဲ႔ သူ႔ေ႐ွ႕ရပ္ၿပီး"ကိုမိုးလိႈင္ကို
တခု အကူအညီေတာင္းခ်င္လို႔ဗ်ာ၊ ဒီအပတ္
ေလအန္ကုန္းသြားရင္ က်ေနာ့ကဗ်ာေလးယူသြားၿပီး နႏၵာမိုးၾကယ္ကိုေပး ေပးပါ"ဆိုေတာ့ ေမာင္မိုးလိႈင္က ႐ွင္လူ႔ကဗ်ာကို အစအဆံုးတေခါက္ဖတ္လိုက္ၿပီး"ကဗ်ာက ႐ွည္လြန္းတယ္ဗ်၊ သံုးမွာမဟုတ္ဘူး"တဲ့။သူ႔စကားေၾကာင့္ ႐ွင္လူအံ့အားသင့္သြားမိတယ္။သူ႔ကို ကဗ်ာလူၾကံဳပါးတာကို
သူကတခါထဲတည္းျဖတ္ေနေတာ့ တခုခုလြဲေနၿပီ။"နႏၵာမိုးၾကယ္လက္ထဲသာထည့္ေပးပါဗ်ာ၊
သူ႔ဟာသူၾကည့္လုပ္ပါလိမ့္မယ္"လို႔ထပ္ေျပာေတာ့လည္း ေမာင္မိုးလိႈင္က "က်ေနာ့ကဗ်ာေတြေတာင္တမ်က္ႏွာပဲေရးရတယ္ "ခ်ည္းထပ္ေျပာေနေတာ့ ၊ အင္း..သူမကူညီခ်င္လို႔ပဲေလ"ေတြးၿပီး၊ အိတ္ထဲထည့္ျပန္လာခဲ့တယ္။ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ ႏွစ္လလား သံုးလလားမမွတ္မိေတာ့ေတာင္ဥကၠလာပ ၿမိဳ႕နယ္စာနယ္ဇင္းရံုးမွာနႏၵာမိုးၾကယ္ပြဲတခုလုပ္မယ္ၾကားတယ္။
(စာတမ္းဖတ္ပြဲ)လားဘာလားမမွတ္မိေတာ့။
႐ွင္လူက ၈ ေလးလံုးေနာက္ပိုင္းဘာစာေပအဖြဲ႔အစည္းမွမဝင္ေတာ့ေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ပြဲေတြဘာေတြၾကားရင္ မိတ္ေဟာင္းေဆြေဟာင္းေတြနဲ႔ေတြ႔ခ်င္လို႔ သြားတဲ့အခါသြားတတ္တယ္။
ေမာင္ေမာက္(ဥကၠလာ) အမွတ္တရပြဲတုန္းကလည္းတခါသြားခဲ့ေသးတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ စာနယ္ဇင္းရံုးေရာက္ေတာ့ စားပြဲမွာဝိုင္းထိုင္ေနၾကတဲ့ အထဲက ေနာင္ေတာ္ႀကီး ေမာင္ေရႊစြန္ကသူ႔ေဘးကခံုကိုပုတ္ၿပီး"ဒီမွာထိုင္"တဲ့။
တဖက္ကစားပြဲထိပ္မွာေတာ့ နႏၵာမိုးၾကယ္ကသူ႔ပြဲအတြက္စာရြက္စာတမ္းေတြလွန္ေလွာစစ္ေဆးရင္းအလုပ္မ်ားေနရာက႐ွင္လူ႔ကိုလွမ္းလက္ျပေနေသးတယ္။ထိုင္ခုံမွာလည္းထိုင္မိေရာ ေမာင္ေရႊစြန္က"အေျခအေနဘယ္လိုလဲ "လို႔ေမးတယ္။မေတြ႔ၾကတာၾကာၿပီဆိုေတာ့ က်န္းမာေရး၊လူမႈေရး၊အလုပ္အကိုင္စတဲ့ အရာအားလံုးကိုလိုရင္းတို႐ွင္းေမးလိုက္တာပါ။ဒီတာ့ ႐ွင္လူကဘာမွျပန္မေျပာေနပဲ အကႌ်အိတ္ကပ္ထဲက"သမုဒယရဲ႕ဖန္႐ွင္မ်ား"ကဗ်ာကိုထုတ္ေပးလိုက္တယ္။ဆရာေမာင္ေရြစြန္က ကဗ်ာကိုအစအဆံုးဖတ္လိုက္ၿပီး
စာရြက္ကိုျပန္ေခါက္လိုက္တယ္။စားပြဲထိပ္မွာအလုပ္႐ႈပ္ေနတဲ့ နႏၵာမိုးၾကယ္လက္ေမာင္းကိုလွမ္းပုတ္လိုက္ရင္းစာရြက္ေခါက္ေလးခ်ေပးလိုက္တယ္။နႏၵာမိုးၾကယ္က ဘာမ်ားလဲလို႔စူးစမ္းတဲ့ဟန္နဲ႔စာရြက္ေခါက္ေလးကိုဖြင့္ၿပီး အထက္ေအာက္ၾကည့္၊ ျပန္ေခါက္ၿပီးလြယ္အိတ္ထဲေကာက္ထည့္လိုက္တယ္။ "သမုဒယ၏ဖန္႐ွင္မ်ား"ကဗ်ာ 
အယ္ဒီတာလက္ထဲ ေရာက္သြားပါၿပီ။က်န္တာ
သူ႔ကိစၥပါ။
ဒီလိုနဲ႔ ေလးငါးေျခာက္လေတာ့ၾကာသြားမယ္ထင္ပါတယ္။တေယာက္ေယာက္ အေၾကာင္းၾကားမွ"မႏုစာရီ "မဂၢဇင္းမွာ "သမုဒယ၏ ဖန္႐ွင္မ်ား"
ကဗ်ာပါလာခဲ့ပါတယ္။ဒီ"သမုဒယ၏ ဖန္႐ွင္မ်ား"
အမည္နဲ႔ပဲ ေနာက္ကဗ်ာတပုဒ္ေရးျဖစ္လို႔ မိတ္ေဆြစာေရးဆရာအုန္းျမင့္ဦးကတဆင့္ မေဟသီ
မဂၢဇင္းက တာဝန္ခံအယ္ဒီတာ ဆရာဝင္းသူရ
ဆီပို႔ခိုင္းလိုက္တာလည္း မေဟသီမဂၢဇင္း
(ႏွစ္လ၊ မမွတ္မိ)ကေဖာ္ျပေပးပါတယ္။
စာ႐ွည္ၿပီမို႔ ခုေတာ့ ပထမ မဂၢဇင္း မႏုစာရီထဲက
"သမုဒယ၏ဖန္႐ွင္မ်ား "ကိုပဲ ေအာက္မွာ
တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
🚹🚹🚹🚹🚹

သမုဒယ၏ ဖန္႐ွင္မ်ား
🚻🚻🚻🚻🚻
ဘာျဖစ္လဲ...
ေခါင္းအံုးေလးကို ဖက္အိပ္တယ္
ေခါင္းအံုးေလးက ေႏြးေတာ့ေႏြးတယ္
ဒါေပမယ့္ ငါ့ကို ျပန္ဖက္မထားဘူး
"ေမာင္ေရ..ေမာင္ေရ.." မေခၚဘူး...။

အားတင္းလိုက္ အားေပ်ာ့လိုက္
ေသြးေပါင္က တက္လိုက္ က်လိုက္
ေသြးက်ေဆးေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလိုက္..။

သံေယာဇဥ္က ငါ့ကိုျပတ္သြားေပမယ့္
ငါကသံေယာဇဥ္ကို မျပတ္
အဝိဇၨာ ထမင္းေတြသာ
တစ္နပ္ၿပီး တစ္နပ္ဆက္စား
"မင္းဖ်ားေနတာ အဝိဇၨာေရာဂါ"
ဘုရား႐ွင္သာ႐ွိေသးရင္
ေနာက္လူေတြ ဆင္ျခင္စရာ
ဘာဝနာ ဂါထာတပုဒ္ တြင္လိမ့္မယ္..။

႐ွက္လည္း ႐ွက္ပါရဲ႕..
တရားက ငါ့ကိုရင္ဆိုင္
ငါကတရားကို ရင္မဆိုင္ရဲေသး
အရိယာေသြး နည္းနည္းမွ မပါ
ဇနီးသည္သာ ႐ွိေသးရင္
"႐ွင္ဟာ သတၱိနည္းနည္းမွမ႐ွိဘူး" ဆိုမယ္..။

အီၾကာေကြးတျခမ္းက လြမ္းျပေနမွေတာ့
ငါကိုယ္တိုင္ မ်က္ရည္က်ခဲ့..။

ကြက္လပ္မ်ား..ကြက္လပ္မ်ား..
ထိုင္ေနက် သြားေနက်
ေက်ာင္းကန္ဘုရား ပန္းျခံ
မိတ္ေဆြသဂၤဟတို႔၏ ေနအိမ္မ်ား
ေနာက္ဆံုး..
ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲၾကည့္ရာတီဗြီေ႐ွ႕
ကြက္လပ္ေတြျဖည့္မရ...။

အခ်ိန္နဲ႔ အာကာသ
ငါ့မွာ ဗံုးေပါလေအာ
စကားေျပာေဖာ္မ႐ွိတဲ့အခါ
ဆရာဝန္ကို ေငြေပးၿပီးစကားေျပာ
၉၆ ပါးေရာဂါ
အာထရာေဆာင္း
အီးစီဂ်ီ
အိပ္စေရး
ေသြး ဆီး သလိပ္စစ္
ငါ့ကိုယ္ငါ ေဒါသျဖစ္..။

ထမင္းခ်ိဳင့္ ကေလးမ်ား
ထီးကေလးမ်ား
အသီးသီး အိမ္ျပန္ခဲ့ၾက
ညေနခင္း အလုပ္သိမ္းခ်ိန္
ငါ့အခန္းေ႐ွ႕ကျဖတ္သန္း
တဦးတေလမ်ွ ငါ့ထံေရာက္မလာ...။

က်န္းမာေရးအတြက္
ကန္စြန္းရြက္ ခ်ဥ္ရည္ခ်က္
ကန္စြန္းရြက္ကေလးမ်ား လွီးသင္ရင္း
ရင္တြင္းမွာ တလိႈက္လိႈက္ေမာ
ေတာ္ၿပီ...ဒါေလာက္ခက္တဲ့အလုပ္
ေနာက္ေနာင္မလုပ္ေတာ့ၿပီ...။
(၉.၁.၂၀၀၉သို႔)
ေဇယ်ဝတီ(မင္းလြင္စိုး)

No comments:

Post a Comment