အာစြတ္ပံု ျပင္(၂)
🤔🙄😠😳👹👺👻👽😎
စကားတကၠသိုလ္(ခင္ယုေမ)
ရွင္လူ ႀကီး ခုတေလာ အင္မတန္ စိတ္ေလတယ္ လို ့ေျပာရမယ္။ အမွန္ေတာ့ စိတ္ညစ္တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေခတ္သံုး ေဝါဟာရ တခုအေနနဲ႔ စိတ္ညစ္တာကို စိတ္ေလတယ္လို ့ေျပာေန ၾကေတာ့ ကိုယ္လည္း အမ်ားနည္းတူ ေရာေလ လိုက္တာပါပဲ။
အမွန္ေတာ့ IT နည္းပညာေက်းဇူးေၾကာင့္ ေန ့စဉ္ အခ်ိန္နဲ႔ အမ်ွ ျဖစ္ေပၚေနတဲ ့သတင္းပလင္း အတင္း အဖ်င္း မ်ိဳးစံု ကို
အိတ္ထဲက ဖုန္းေလး ထုတ္ဖြင့္လိုက္ရံုနဲ႔ ေတြ ့ေန ၾကရေတာ့ စိတ္ေလမယ္ဆိုလည္း ေလစရာပါပဲ။
Knowledge explosion
ဆိုရမလားပဲ တေန ့တေန ့ေကာလာဟလ Rumour ေတြ Wicked plan ယုတ္မာမႈေတြ က သတင္းေတြထဲ ေဒြးေရာယွက္တင္ ျဖစ္ေနေလေတာ့ ရွင္လူတို ့လည္း အမိႈက္ပံု ၿဖဲ ပလံုေကာက္ရသလို နံနံေစာ္ေစာ္ေတြထဲ အတင္း ၿဖဲ ၿပီး သတင္းပုလင္း ေလးေတြ စုရတာ က်န္းမာေရး ပါ ထိခိုက္ ခ်င္လာတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ရွင္လူ ႀကီး စိတ္ထဲ
"တို ့ ျမန္မာေတြ ဟာ ဘယ္ေခတ္ဘယ္ခါက စ ၿပီး ေပြလိမ္ရႈပ္ခဲ့ေလသလဲ " လို ့ေတြးမိ ၿပီး
"စကားေတာင္စား"ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ဂူဂယ္ေခါက္ မိပါတယ္။
အမွန္ေတာ့ Search engine ထဲ ဦးေပၚဦး တို ့ ဦးပုည
တို ့၊ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္နဲ ့မယ္ကင္းတို ့၊လွေတာသား တို ့စ
သ ျဖင့္ ရိုက္ရွာ ရင္လည္း အခ်က္အလက္ေတြ မနည္းလွ။ေ ရွးဆရာေတာ္ ႀကီးေတြ ျဖစ္တဲ့ သဂၤဇာ အစရိွတဲ့ စကားပံုေတြကလည္း ထုနဲ႔ ေဒးပါ။ ဒါေတြ ၾကၫ့္
ျခင္း အားျဖင့္ ေပါ့ေလ၊ ျမန္မာစာေပ ရဲ ့ စကား အလကၤာ ေတြဟာ တနည္း တဖံု ေျပာရရင္
စာေပယဉ္ေက်းမႈ အဆင့္အတန္းအရ မနိမ့္ လွဘူး ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ ျဖင့္ ဒီေလာက္ ယဉ္ေက်းမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္ တဲ့ ႏိုင္ငံက လူမႈေရး စီးပြားေရး ႏိုင္ငံေရး
မ်က္ႏွာစာေတြမွာ ေရွ ့တန္းမေရာက္ ပဲ ဓားမေနာက္ပိတ္ေခြး ျဖစ္ေနရသလဲ ျပန္ေတြးလိုက္ေတာ့
Management ေပါ့ဗ်ာ ။
ဒူးေနရာဒူး ေတာ္ေနရာေတာ္ ဆိုသလို လူမွန္ ေနရာမွန္ မရိွ ၾကဘဲ၊ အုတ္ေရာေရာ ေက်ာက္ေရာေရာ ဒူးတင္ေပါင္တင္ ေန ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံ ၊ အမွန္ ေျပာရရင္ ေတာ့
ေျခသုတ္အဝတ္ကို ေခါင္းေပါင္းလုပ္၊ ေခါင္းေပါင္းက လက္သုတ္ပုဝါ ျဖစ္ ဆိုသလို စီမံ ခန႔္ခြဲမႈ ပညာ မ ျပၫ့္စံုတာ၊ ဒူးေနရာဒူး
ေတာ္ေနရာေတာ္ မ ျဖစ္တာ၊ အမွန္ ေျပာရရင္ေတာ့ ......
ေတာ္ ၿပီဗ်ာ ေမာတယ္၊
ဆက္မေရးခ်င္ေတာ့ ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ဖာသာ ဆက္ ေတြး ၾကေပေတာ့။
အခု ရွင္လူ ရွာထားတဲ့ "စကားေတာင္စား" အေၾကာင္း တင္ေပးလိုက္တယ္.....
စကားေတာင္စားဝတၳဳ။
🎃😕🤔🤗😓🙄😠😳😎
စကားေတာင္စား ဝတၳဳဟူ၍ ဒ႑ာရီစကားမ်ားကို စုေပါင္း ၿပီးလွ်င္ ျပဳစုထားေသာစာအုပ္သည္ ခရစ္ ၁၉ဝ၆ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၁၉၁ဝ ျပည့္ႏွစ္ၾကားတြင္ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝခဲ့ရာ၊ ျမန္မာဂႏၴဝင္တြင္ ထင္႐ွားေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ ျဖစ္သည္။ ျပဳစုေရးသားသူမွာ သံ႐ြာမင္းသား၏ေျမး၊ ဝန္စာေရး ဦးႀကီး ျဖစ္သည္။ 'ေမာင္ရင္ေမာင္၊ မမယ္မ' ဝတၳဳသည္ ၁၉ဝ၄ ခုႏွစ္တြင္ ေပၚခဲ့ရာ၊ လူႀကိဳက္မ်ားသျဖင့္ ယင္း ဝတၳဳကို လိုက္၍၊ ေမာင္မိႈင္းဝတၳဳ စသည္တို႔ ေပၚလာသည္။ ေမာင္မိႈင္းဝတၳဳ၊ ျမကေလးဝတၳဳ၊ စိန္ကေလးဝတၳဳမ်ား ေရးၿပီးေနာက္ လူႀကိဳက္ မ်ားသျဖင့္ ထိုစကားေတာင္စားဝတၳဳကို ဗဟုသုတ႐ွာမွီးလိုသူ တို႔အတြက္ ထပ္မံေရးသားပါသည္ဟု ဝတၳဳနိဒါန္းတြင္ ဆိုထား ေလသည္။
ထို နိဒါန္းတြင္ အႁမြက္ ေဖာ္ျပထားသည့္ အတိုင္း၊ စကား ေတာင္စားဝတၳဳကို ဝတၳဳေရးသူ ဦးႀကီးက ပင္ကိုယ္စိတ္ကူးျဖင့္ ဖန္တီးေရးလိုက္ျခင္း မဟုတ္ေပ။ ဝတၳဳပါအေၾကာင္းရပ္မ်ားမွာ ေ႐ွးအစဥ္အဆက္ နန္းတြင္းမွအစ အရပ္ထဲအထိ ျမန္မာတို႔ ေျပာေလ့ေျပာထ ႐ွိသည္မ်ားကို မွတ္သား၍ စာတင္ကာ ဝတၳဳ ဖြဲ႕ေရးလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ထိုေၾကာင့္လည္း စကားေတာင္စား၊ ပခန္းသား၊ ခ်ည္ပါသားဟူေသာ အမည္မ်ားႏွင့္ ယင္းတို႔၏ စ႐ိုက္မ်ားကို ဝတၳဳမေပၚခင္ကပင္ ျမန္မာမ်ား ေျပာစမွတ္ျပဳခဲ့ ၾက၏။
ဝတၳဳဇာတ္အိမ္ ဖြဲ႕ေသာေခတ္မွာ အင္းဝၿမိဳ႕ ေကာင္းစားစဥ္က ျဖစ္သည္။ ဇာတ္ေဆာင္တို႔မွာ ေနာင္အခါတြင္ စကားေတာင္ စား အမတ္ဟူ၍ ထင္႐ွားမည့္ နာမည္ရင္းမ႐ွိသူႏွင့္၊ ပခန္းသား ငလက္တို၊ ခ်ည္ပါသား ငညိဳတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုသုံးေယာက္ အနက္ စကားေတာင္စားက ပို၍စကားအရာတြင္ ကြၽမ္းက်င္ ေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ စကားေတာင္စားသည္ ပညာ႐ွိအမတ္ အျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံရ၍ ဘုရင့္ထံပါးတြင္ ခစားရေလသည္။ ဓည ဝတီ ရခိုင္ျပည္သို႔ သံတမန္ခန္႔အပ္ ေစလႊတ္ရာတြင္လည္း ဓညဝတီ ဘုရင္ႏွင့္ မႉးမတ္ ပညာ႐ွိတို႔၏ ပညာစမ္းမႈကို ေအာင္ျမင္စြာ ေျဖဆိုေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ခ်ီးမြမ္းခံရသည္။ ပခန္းသား ငလက္တို႔ႏွင့္ ခ်ည္ပါသား ငညိဳ တို႔ကား စကား ကြၽမ္းက်င္ေသာ္လည္း လိမ္လည္ေကာက္က်စ္ေသာ စိတ္သေဘာ ႐ွိ၏။ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္အား လိမ္လည္လွည့္ျဖားျခင္း မျပဳရလွ်င္ မေနတတ္သူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ထိုေၾကာင့္ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္းလည္း လိမ္လည္၏။ သူတို႔ခ်င္း လိမ္ေကာက္၍ မရေသာ အခါတြင္လည္း ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ပူးေပါင္း၍ လိမ္လည္ၾက၏။ သို႔ျဖစ္၍ အင္းဝၿမိဳ႕ေတာ္မွ စုန္ဆင္းကာ ျမစ္႐ိုးတစ္ေလွ်ာက္ႏွင့္ေအာက္ၿမိဳ႕ေက်း႐ြာျဖစ္ေသာ ေညာင္တုန္း၊ ဝါးခယ္မ၊ ေျမာင္းျမ၊ ပုသိမ္ၿမိဳ႕မ်ားတိုင္ လွည့္လည္၍ လိမ္ လည္ လွည့္ျဖားကာ အသက္ေမြးၾကသည္။ အသြင္မတူ အိမ္သူ မျဖစ္ ဆိုသည့္အတိုင္း စိတ္သေဘာခ်င္း တူၾကသူ မခါႀကီး၊ မေက်းဥတို႔ႏွင့္ ေပါင္းဖက္မိရာတြင္ လိမ္ေကာက္မႈမ်ား ပိုမို မ်ားျပားလာေလသည္။
ထိုေၾကာင့္ပင္ ႏႈတ္ေရး စကားတတ္ႏွင့္ စကားအေကာက္ အကတ္ ေျပာလာလွ်င္ ထိုသူအား စကားေတာင္စားဟူ၍လည္းေကာင္း၊ စကားတံ ႐ွည္႐ွည္ႏွင့္ ဆင္ေျခမ်ားမ်ားသုံး၍ လွည့္ပတ္ေျပာ လာလွ်င္ ထိုသူအား ပခန္းသား၊ ခ်ည္ပါသားဟူ၍လည္းေကာင္း တင္စား ေခၚေဝၚေလ့ ႐ွိၾကသည္။
စကားေတာင္စားဝတၳဳမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ တေန႔သ၌ စာေရးႀကီးကေတာ္သည္ မိမိအိမ္၌ မုန္႔အိုးကင္း ကပ္လုပ္၍၊ မိမိေယာက်္ား စာေရးႀကီးကို စားေလစလိုေသာ ေၾကာင့္ စကားေတာင္စားကို ေခၚရန္ နန္းေတာ္ထဲသို႔ေစလႊတ္ လိုက္ရာ၊ လႊတ္ေတာ္ေပၚသို႔ တက္သြားၿပီးလွ်င္ ေလွကားဦး ကစ၍ မာရဘင္နားသို႔ က်ေရာက္သည့္တိုင္ေအာင္၊ အသံက်ယ္ စြာႏွင့္ ျပင္းထန္စြာ ဟစ္ေအာ္ၿပီးလွ်င္၊ စာေရးေတာ္ႀကီးမင္း၊ စာေရးႀကီးကေတာ္က မုံ႔အိုးကင္းကပ္စားရေအာင္ ျမန္ျမန္လာပါ အေခၚေစလႊတ္ပါသည္ဟု ေျပာဆိုေသာအခါ၊ ၾကားသမွ် မင္း ပရိသတ္တို႔သည္ ဝိုင္း၍ ေျပာင္ေလွာင္ရယ္ေမာၾကေလ၏။ ထို အခါ စာေရးေတာ္ႀကီးသည္ ေတာ္ရာသို႔ ေခၚၿပီးလွ်င္ ထိပ္ကို ပုတ္၍၊ ေမာင္မင္းသည္ မင္းပရိသတ္အလယ္၌ ငါ့ကို အ႐ွက္ ရေအာင္ မုံ႔အိုးကင္းကပ္ကို စားရန္ ဟစ္ေအာ္၍ ေခၚသည္။ ေနာင္တစ္စုံတစ္ရာကိစၥ႐ွိလွ်င္ လူပရိသတ္တို႔ေ႐ွ႕ ဟစ္ေအာ္၍ မေခၚႏွင့္၊ မ်က္ရိပ္မ်က္ေျခ မ်က္စႏွင့္ေခၚရမည္ဟု ေျပာဆို ေလသည္။ စကားေတာင္စားလည္း ေနာင္ တစ္စုံတစ္ရာကိစၥ ႐ွိလွ်င္၊ မ်က္စႏွင့္ေခၚပါမည္ဟု ေျပာဆိုေလ၏။ တစ္ရံေရာအခါ အိမ္ႏွင့္ မနီးမေဝး မီးေလာင္ေသာအခါ၊ အိမ္ေထာင္မႈ ပရိေဘာဂတို႔ကို အိမ္ျပင္သို႔ သယ္ထုတ္ၾကရာ၊ စာေရးႀကီး ကေတာ္က ေပါ့ေပါ့ပါးပါးကိုသာ သယ္ပါဟူ၍၊ အဖိုးတန္ေသာပစၥည္းမ်ားကို ယူေစလို၍ ေျပာသည္ကို စကား ေတာင္စားသည္ အိမ္ေအာက္က ေပါ့ပါးေသာ ဖြဲေတာင္းေတြကို ခ်ီ၍ ထုတ္ေလ၏။ ထိုအခါ စာေရးႀကီးကေတာ္က ေပါ့ေပါ့ ပါးပါးကို သယ္ပါဆိုတာကို အဘယ္ေၾကာင့္ ဖြဲေတာင္းေတြကို သယ္ရသလဲဟု ေမးျမန္းရာ၊ ဖြဲေတာင္းသည္ အေပါ့ဆုံးျဖစ္၍ သယ္ပါသည္ဟု ေျပာဆိုေသာအခါ၊ စာေရးႀကီး ကေတာ္က မင္း မသယ္ပါႏွင့္ေတာ့၊ စာေရးေတာ္ႀကီးကိုသာ ျမန္ျမန္ ေခၚေပးပါဟု ေျပာဆိုေလ၏။ ထိုအခါ စကားေတာင္စားသည္ နန္းေတာ္သို႔ဝင္သြား၍ ေလွကားေတာ္ဦးက ထိုင္ၿပီး၊ မ်က္စပစ္၍သာ ေနေလ၏။
အခ်ိန္ကုန္၍ စာေရးႀကီး ျပင္ဖက္သို႔ ထြက္လာေသာအခါ မ်က္စပစ္သည္ကို ျမင္၍၊ ေမာင္မင္းသည္ သည္ေနရာမွာထိုင္၍ မ်က္ခုံးကို ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ လႈပ္၍ေနသနည္းဟု ေမးေသာ အခါ စကားေတာင္စားသည္ စာေရးေတာ္ႀကီးနား နားကိုကပ္၍ မီးေလာင္သည္ဟု ေျပာေလ၏။ ထိုအခါ စာေရးေတာ္ႀကီးက အျပင္ဘက္သို႔ထြက္ၾကည့္ေသာအခါ မီးခိုးကို မျမင္ရ၍၊ ဘယ္ အခ်ိန္က ေလာင္သနည္းဟု ေမးျမန္း၏။ စကားေတာင္စား ကလည္း ေန႔လယ္ကပင္ ေလာင္ပါသည္ဟု ေျပာဆိုေသာအခါ၊ မင္းေရာက္တာ ဘယ္ကေလာက္ၾကာၿပီလဲဟု ေမးျမန္းေလ၏။ စကားေတာင္စားကလည္း ေန႔လယ္ကပင္ ကြၽန္ေတာ္ေရာက္ပါ သည္။ စာေရးေတာ္ႀကီးမင္းက မ်က္စႏွင့္သာေခၚရမည္ မွာထား ေသာေၾကာင့္ မ်က္စပစ္၍ ေခၚေနပါသည္ဟု ေျပာဆိုေလ၏။ ထိုအခါ စာေရးႀကီးသည္ အိမ္သို႔ ပ်ာယီးပ်ာယာ၊ ျပန္၍သြား ေသာအခါ၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ အိမ္အနီးက်မွ မီးၿငိမ္း၍ သြား ေသာေၾကာင့္ ပစၥည္းမ်ားကို ျပန္၍ အိမ္ေပၚသို႔ သယ္ၿပီးသည္ ေနာက္မွ ေရာက္ၾကေလသည္။ ထိုအခါ ေန႔လယ္က မီးေလာင္ ၍ အေခၚခိုင္းသည္ကို ညေနမွလာရမည္လားဟု စာေရးႀကီး ကေတာ္က ေျပာဆိုေသာအခါ၊ စကားေတာင္စားသည္ မ်က္စပစ္၍ေနသည္ကို ငါမသိေသာေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာပါသည္ ဟု ေျပာဆိုသကာလ၊ စာေရးႀကီးကေတာ္က အိမ္မွာလဲ အေရး အေၾကာင္း႐ွိ၍လည္း အသုံးမက်၊ စကားအရာမွာလည္း အင္မတန္ ကတ္သည္။ မင္းသြားေတာ့ဟု ႏွင္ျပန္ေလ၏။ ထို အခါ လႏွစ္လျမင္မွ သြားမည္ဟု ေျပာဆိုၿပီးလွ်င္ အတင္း ကပ္၍ ေနၿမဲေနထိုင္ေလ၏။ တေန႔သ၌ စာေရးႀကီးကေတာ္သည္ ဝယ္ျခမ္းရန္ အမ်ား႐ွိ၍ ကေလးကို ပုခက္ထဲ၌ သိပ္ၿပီး လွ်င္ စကားေတာင္စားကို ကေလးၾကည့္ရစ္ပါဟု မွာထားခဲ့ေလ ၏။ စာေရးႀကီးကေတာ္ ေဈးသို႔သြား၍ အေတာ္ၾကာေသာအခါ၊ ကေလးႏိုး၍ ငိုၿပီးလွ်င္ ပုခက္ေပၚမွ လိမ့္က်ေလ၏။ စကား ေတာင္စားသည္ လက္ပိုက္၍ ထိုင္ၿပီးလွ်င္ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ေလ၏။ ထိုေနာက္ ကေလးသည္ ေလးဖက္ေထာက္၍ သြားၿပီးလွ်င္ ေလွကားေပါက္ဝမွ ဒလိမ့္ဒလိမ့္ က်သြားေလ၏။ စကားေတာင္စားသည္ က်ပုံႏွင့္တကြ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္၍ မွတ္သားၿပီးလွ်င္၊ ကေလးအနီး၌ ဆင္းၿပီးလွ်င္ မ်က္ေတာင္ မခတ္ဘဲ ရပ္၍ၾကည့္ေလ၏။ ထိုအခါ ကေလးသည္ထိပ္ေပါက္၍ ေသြးသံရဲရဲႏွင့္ ေျမာေနေအာင္ ငိုေလ၏။ ထိုအခါ စာေရးႀကီး ကေတာ္သည္ ေဈးကျပန္လာရာ၊ အေဝးကျမင္၍ ရင္ပတ္ကို တီးၿပီးလွ်င္၊ ကေလးကို ၾကည့္ရစ္ပါဟု မွာထားပါလ်က္၊မင္း မၾကည့္ေသာေၾကာင့္ ကေလးတစ္ကိုယ္လုံးသည္ ေသြးရဲရဲသံရဲရဲႏွင့္ ေနသည္ကို မင္းသည္ မျမင္ဘူးလားဟု ေအာ္ေငါက္၍ေမးေသာ အခါ စကားေတာင္စားသည္ ေ႐ႊၾကက္ယက္ဘုရားကိုစူးရပါေစရဲ႕၊ ကြၽန္ေတာ္ၾကည့္ပါသည္။ အဦးအစပထမ ကေလးသည္ပုခက္ေပၚက တစ္ႀကိမ္က်ပါသည္။ ထိုေနာက္မွ ေလးဖက္ေထာက္၍လာၿပီးလွ်င္ ေလွကားေပါက္ဝက ဒလိ့မ္ဒလိ့မ္ က်သြားၿပီးလွ်င္၊ ေလွကားေဘာင္ ႏွင့္ ဦးေခါင္း ႐ိုက္မိပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္လည္း ၾကည့္ရမည္ မွာထားသည့္အတိုင္း ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ကေလးကိုသာၾကည့္၍ေနပါ သည္ဟု ေျပာဆိုေသာ အတြင္း စာေရးေတာ္ႀကီးသည္ နန္းေတာ္မွ လာ၍ အေၾကာင္းအရာကို ေမးျမန္းၿပီးလွ်င္၊ ထိုေန႔ည လလည္း အလြန္သာသည္ ႏွင့္ ေရအင္တုံထဲ၌ လရိပ္ကို ျမင္ေသာအခါ၊ စာေရးႀကီးသတိရ၍၊ စကားေတာင္စားကို ေခၚၿပီးလွ်င္၊ မိုးေပၚ၌ လတစ္လ၊ ေရထဲ၌ တစ္လ၊ လႏွစ္လ႐ွိၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မင္းအိမ္ ကို သြားေတာ့ဟု ႏွင္လိုက္ရေလ၏။ စကားေတာင္စား ႏွစ္လ႐ွိ ေပၿပီဟူ၍ ေျပာဆိုၿပီးလွ်င္၊ ေနာက္ကို ႏွစ္လေလာက္ ကြၽန္ေတာ္ ေနပါရေစအုံးေတာ့ဟု ေျပာဆိုေသာအခါ၊ စာေရးႀကီးကေတာ္က အလို ေမာင္မင္းႀကီးသား၊ ေမာင့္ေျခဖ်ားကို ဦးသုံးႀကိမ္ခ်ပါရဲ႕၊ ႂကြေတာ္မူပါေတာ့ ေျပာဆိုေသာေၾကာင့္ စကားေတာင္စားသည္ အမိအိမ္သို႔ျပန္သြားေလ၏။ [၁]
ကိုးကား
ျပင္ဆင္
ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း၊ အတြဲ(၃)
story#observation#shinlhu
No comments:
Post a Comment